برگزاری کرسی آزاداندیشی
                    برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع:
 اقتصاد مقاومتی زمینه سازتاثیر بر مسائل فرهنگی و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی
با توجه به نامگذاری شعار سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری باعنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو. دانشگاه پیام نور واحد علی آبادکتول اقدام به برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز تاثیر بر مسائل فرهنگی و جلوگیری از آسیبهای اجتماعیدرروزیکشنبه مورخ 14/9/1395 ساعت 10 الی 12 در محل نمازخانه دانشگاه نمود. دراین مراسم که تعداد 50 نفر از دانشجویان و اعضائ محترم علمی و کارکنان این واحد حضور داشتند. ابتداجلسه آقای یمرعلی استاد گروه حسابداری دانشگاه پیام نور واحد علی آبادکتول مباحثی را در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار نمودند که عمده مباحث اصلی ایشان به قرار ذیل می باشد.
 1- محورهای اقتصاد مقاومتی بر طبق سیاست های کلی ابلاغ شده
2- اهداف اقتصاد مقاومتی بر طبق سیاست های کلی ابلاغ شده
 3- نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی با تاکید بر آیه 67 سوره فرقان
 4- نقش دولت درتحقق اقتصاد مقاومتی
 ایشان فرمودند که اقتاد مقاومتی راهکار مقابله و واکسینه نمودن کشور در برابر انواع تحریم های اقتصادی ، سیاسی و نظامی ظالمانه بوده و هر کشوری که بخواهد از زیر فشارهای اقتصادی استکبار خارج شود به این نوع اقتصاد متوسل شود. و بخشی از گفتمان تاکید بر اشتغال زائی ، ثبات نرخ ارز ، ساده زیستی و حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه کشور را مورد تاکید قرار دادند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین‌  آقای دکتر زارعی مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان فرمودند دشمن برای اینکه یک جامعه را وابسته نگه دارد و تلاش می کند که آسیبهای اجتماعی و مصرف گرایی را در جامعه رواج دهد. نقش اقتصاد در سبک زندگی این است که دشمن معمولا از حربه اقتصاد برای مهار انسانهای آرمان گرا استفاده می کند هم چنین دشمنان از حربه اقتصاد علیه انقلابیون اولیاء و انبیاء الهی استفاده کرده اند تا آنها را در سختی قرار دهند .
ایشان افزودند : که در جامعه بایستی رفتارهای اقتصاد مقاومتی را پرورش دهیم و جلوگیری از اسراف و استفاده از کالاهای داخلی را نهادینه کنیم. اولین آسیب وابستگی ، محتاج بودن افراد به یکدیگر است محتاج بودن و تقاضا از دیگران شکست عزت است. طبق روایات و کتب برای اینکه عزت افراد خدشه دار نشود و زیر بار سلطه بیگانگان نروند و تن به هر ذلت و خواری ندهند باید اتکا به تولیدات داخلی و مصرف کالاهای داخلی در بین جامعه نهادینه گردد.درخاتمه اساتید حاضر در جلسه به پرسشها ابهامات دانشجویان را رفع نمودند.
 
امتیاز دهی